Anpassad grundskola – lättläst
Skola anpassad för elever med IF.
Den vanliga skolan passar inte alla.
Men alla barn har rätt att gå i skolan
och få en bra utbildning.
Därför finns anpassad grundskola.
Den är anpassad efter elever
med intellektuella funktionsnedsättningar, IF.
I anpassad grundskola får varje elev
en egen plan för sina studier.
Skolan gör planen tillsammans med eleven
och föräldrarna.
Vissa klasser har bara elever
som går anpassad grundskola.
Andra klasser är blandade.
Efter anpassad grundskola kan du söka till
anpassad gymnasieskola.
Kontakta Region Gotland
Region Gotlands kundtjänst
Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.
Hjälpte informationen på sidan dig?
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 2 februari 2024