Region Gotland
Reception och regionupplysning
Visborgsallén 19
621 81  Visby
Telefon: 0498-26 90 00
E-post: regiongotland@gotland.se Lämna dina synpunkter

Lättläst om vaccination

Nu vaccineras vi på Gotland
mot coronaviruset.

Det kostar ingenting och alla som
vill ska få vaccinet.

Du som är född 2009 eller tidigare
kan boka en tid för vaccination.

Du som är född 1956 eller tidigare
kan nu boka tid för vaccination dos 3.

Vi måste fortsätta att följa
råden om att stanna hemma
om man är sjuk,
säger myndigheterna.

Råden gäller även dig som är
vaccinerad eller har haft corona.

Så här bokar du tid för att 
vaccinera dig

Ring och boka

Du som är under 18 år kan bara
boka via telefon 0498-26 98 00
och med hjälp av din förälder
eller vårdnadshavare.
Ring mellan klockan 06.30–15.30.

Du som är över 18 år kan också boka
med en app.

Digital bokning via en app

Är du folkbokförd på Gotland kan du
också boka tid med en app i din telefon.
Appen heter Alltid Öppet.
I appen kan du bara boka tid åt dig själv.

Du hittar appen där du hämtar
appar i din telefon. Den ser ut såhär:

Be gärna någon du känner om hjälp.

Här kan du läsa mer om hur
du laddar ner och bokar i appen:

Nu finns drop-in

Nu kan du vaccinera dig mot covid-19
på våra vaccinationsmottagningar
utan att boka tid - så kallad drop-in.

Vaccinationsbuss

Då vaccinationsbussen kör runt
igen så skriver vi det här.

Frågor och svar

Har du frågor om vaccination finns
det en del svar här:

Mer information om vaccinet

På 1177.se kan du läsa mer
om vaccinet:

På krisinformation.se kan du läsa mer
om vaccinet, medicin och behandling
mot covid-19:

Hitta direkt