Region Gotland
Reception och regionupplysning
Visborgsallén 19
621 81  Visby
Telefon: 0498-26 90 00
E-post: regiongotland@gotland.se Lämna dina synpunkter

Lättläst om vaccination

Nu vaccineras vi på Gotland
mot coronaviruset.

Det kostar ingenting.

Så här bokar du tid för att 
vaccinera dig

Ring och boka

Du som är mellan 12 och 15 år
kan med hjälp av din förälder
eller vårdnadshavare
boka på telefon
0498-26 98 00
Ring på vardagar
mellan klockan 06.30 och 15.30.

Du som är 16 eller 17 år kan 
boka på telefon
0498-26 98 00
Ring på vardagar
mellan klockan 06.30 och 15.30.

Du som är 18 år eller äldre
kan boka en tid för vaccination.
Är det mer än 3 månader
sedan du tog dos 2 kan du
boka tid för vaccination dos 3.
Boka på telefon
0498-26 98 00
Ring på vardagar
mellan klockan 06.30 och 15.30.

Du som är 65 år eller äldre
och det är mer än 4 månader
sedan du tog dos 3 kan du 
boka tid för vaccination dos 4.
Boka påtelefon
0498-26 98 00
Ring på vardagar
mellan klockan 06.30 och 15.30.

Du kommer till en telefonsvarare.

knappa in ditt telefonnummer.
En person från bokningen ringer upp dig
nästa måndag förmiddag.
Sedan bokar ni tillsammans in
en tid som passar dig

 

Du som är över 18 år kan också boka
med en app.

Digital bokning via en app

Är du folkbokförd på Gotland kan du
också boka tid med en app i din telefon.
Appen heter Alltid Öppet.
I appen kan du bara boka tid åt dig själv.

Du hittar appen där du hämtar
appar i din telefon. Den ser ut såhär:

Be gärna någon du känner om hjälp.

Här kan du läsa mer om hur
du laddar ner och bokar i appen:

Drop-in

Nu kan du vaccinera dig mot covid-19
utan att boka tid.
Så kallad drop-in.

Frågor och svar

Har du frågor om vaccination finns
det en del svar här:

Mer information om vaccinet

På 1177.se kan du läsa mer
om vaccinet:

Hitta direkt