Kontakt

Kundtjänst

E-post privata ärenden: kundtjanst.bygglov@gotland.se

E-post företag/flerbostadshus: kundtjanst.bygglovforetag@gotland.se

Telefon:  0498-26 90 00, knappval 3. Tryck 1 för privata ärenden, tryck 2 för ärenden som rör företag/flerbostadshus

Telefontid: Måndag-fredag klockan 09.00-11.30

Observera!

Fredagen den 18 juni har kundtjänst öppet klockan 10.15-11.30.

 

Öppettider för besök

Drop-in kundmottagning i Visby och Hemse är stängd tills vidare för att minska risken för smittspridning.

Kontakta gärna vår kundtjänst istället, så hjälper vi dig med ditt ärende.

Region Gotland
Reception och regionupplysning
Visborgsallén 19
621 81  Visby
Telefon: 0498-26 90 00
E-post: regiongotland@gotland.se Lämna dina synpunkter
Bilden visar bebyggelse på avstånd. I förgrunden syns ängsblommor.

Ansökan och anmälan för byggande

Vill du bygga nytt, ändra eller riva något kan du behöva söka lov. Här hittar du information om hur bygglovsprocessen på Gotland går till och hur du ska göra för att söka lov eller anmäla åtgärder till oss.

Vill du ha hjälp och stöd med din ansökan, har du frågor om ett pågående ärende eller vill du begära ut handlingar?

  • På sidan Stöd och exempel finns mycket information om hur det går till att söka ett bygglov och vilka handlingar du ska skicka in till oss.
  • Ring vår kundtjänst på nummer 0498 – 26 90 00,  Knappval 3. Tryck 1 för privata ärenden, tryck 2 för ärenden som gäller verksamheter eller flerbostadshus. Vi har telefontid mellan 09.00-11.30 på vardagar. Läs mer om våra aktuella öppettider på "kontakta oss".
  • Du kan även maila vår kundtjänst. För privata ärenden är adressen kundtjanst.bygglov@gotland.se. För ärenden som rör verksamheter eller flerbostadshus är adressen kundtjanst.bygglovforetag@gotland.se
  • Om du vill ha hjälp med ett pågående ärende så se till att ha ditt ärendenummer redo i kontakten med oss. Då kan vi hjälpa dig snabbare. Du kan även följa ditt ärende i Region Gotlands diarium. 
  • När du har kontakt med oss på Region Gotland via e-post innebär det att vi behandlar dina personuppgifter. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Vill du skicka in eller beställa bygglovshandlingar från oss? 

Hör av dig till miljö- och byggnämndens registratur på:

E-post registrator-mbn@gotland.se  

Utlämnande av handlingar kan medföra en kopieringskostnad. 

Just nu får vi många frågor om hur regler kring bygglov påverkas av Coronaviruset. 

På Boverkets hemsida finns frågor och svar relaterat till Coronaviruset.

Observera! 

Drop-in kundmottagning i Visby och Hemse är stängd tills vidare för att minska risken för smittspridning. Kontakta gärna vår kundtjänst istället, så hjälper vi dig med ditt ärende.

Hitta direkt